Český e-commerce zákazník se za posledních 24 let vyvinul a má specifické návyky. Jaké to jsou? I to bylo tématem Rozhovoru PLUS s Petrem Horákem, generálním ředitelem přepravní společnosti PPL CZ.

V současné době je v České republice téměř 50 000 internetových obchodů. Podle generálního ředitele společnosti PPL CZ, která je lídrem mezi českými balíkovými přepravci a s více než 6 000 výdejními místy nabízí rychlé a snadné zasílání balíků po celé České republice i Evropě. „Přelom tisíciletí nás posunul do digitálního věku v celé České republice i v celé Evropě,“ říká Petr Horák.

V roce 2023 dosáhne český e-commerce celkového obratu 185 miliard korun za prodané zboží. Kč, což představuje meziroční pokles o 6 %. „Meziroční pokles a tlak na tržby a naše zákazníky jsme pocítili zejména v loňském roce. Na druhou stranu z hlediska počtu odeslaných objemů, které rostly dvouciferně, to znamená, že zákazníci hledali levnější, třeba menší kousky, které v minulosti na internetu nekupovali,“ popisuje situaci Petr Horák v Interview PLUS.

Celý článek si můžete přečíst ve zpravodajství CNN Prima.

Mohlo by vás zajímat

30 let

3. 2. 2025| Tiskové zprávy

Modrá přepravní stálice slaví 30 let: PPL plánuje rekordní jubilejní rok!

PPL se už 30 let s vášní stará o doručování zásilek do všech koutů republiky a od roku 2006 i Evropy. Za loňský rok doručila přes 60 milionů balíků. Letos chce překonat hranici 69 milionů. Neustále také rozšiřuje svou výdejní síť a zaměřuje se i na elektrifikaci svého vozového parku.