Alespoň jeden balík, ať už domů, do výdejního místa či boxu, si objedná každý měsíc 92 % obyvatel České republiky. Tři a více balíků si pak objednává třetina tuzemských zákazníků, jak vyplývá z průzkumu, který si společnost PPL nechala zpracovat. Necelých dvacet procent respondentů uvádí, že jim doručování šetří i tři hodiny času týdne, které by jinak trávili návštěvou kamenných prodejen. 

I díky zdejší dominanci e-commerce slaví přepravní společnost PPL svůj velký milník, a sice doručení 500miliontého příběhu se šťastným koncem. 500miliontou zásilku si společně se speciálním darem v podobě hodnotné elektrokoloběžky převzala příjemkyně z Berouna. Svůj první milion přepravce úspěšně překročil již v roce 1998. 

Je naplňující se ohlédnout za tím, co jsme za 28 let existence PPL dokázali. Doručením jubilejní zásilky potvrzujeme svou pozici lídra na trhu. V centru všeho, co děláme, jsou naši zákazníci, kterým poskytujeme ty nejlepší možné služby a produkty. Základem našeho úspěchu jsou však naši lidé v PPL. Tým, na který se můžeme spolehnout. Tímto bych jim chtěl poděkovat za dosavadní skvělou práci a odhodlání posouvat PPL neustále kupředu,” komentuje Petr Horák, generální ředitel PPL CZ.

Velkým posunem ve fungování PPL bylo připojení se ke skupině DHL Group v roce 2006. Společnost tím nabyla mezinárodního přesahu. PPL spadá pod divizi DHL eCommerce, díky níž umožňuje přepravu a doručení českých zásilek napříč Evropou.

Doručení stomiliontého balíku oslavila PPL v roce 2010, kdy zároveň začala nabízet jako novinku platby dobírek kartou. První partnerské PPL Parcelshopy otevřela společnost o dva roky později, a tím šla naproti poptávce ze strany zákazníků. Tisící Parcelshop PPL oslavila v roce 2015, první PPL Parcelbox pak v roce 2021. 


PPL naslouchá zákazníkům

Právě na rozšiřování výdejní sítě se v posledních letech PPL nejvíce zaměřuje a chystá se překročit hranici celkem 7000 výdejních míst na přelomu roku. V současnosti disponuje společnost více než 1000 zaměstnanci a externími pracovníky a téměř 2 000 řidiči. Má desetitisíce zákazníků a miliony příjemců. Letos PPL obhájila již potřetí ocenění Great Place To Work a podruhé certifikaci Top Employer.

Do sezóny 2023 PPL vstupuje s téměř 30 body sítě včetně nového překladiště v Hradci Králové a s moderní mobilní aplikací mojePPL. „Jsme rádi, že se v tak úspěchem nabitém roce podařilo dovršit další milník a doručit 500miliontý balík v naší historii. Stalo se tak 18.8.2023 v 8:45. Jsem hrdý na svého otce, který firmě položil základy a dlouhou dobu ji vedl, ale také kolegy a kolegyně v PPL – je to náš společný úspěch, který brzy zopakujeme,“ uzavírá Horák.

Mohlo by vás zajímat

PPL rozšiřuje síť ekologických PPL Parcelboxů i zelenou flotilu

23. 5. 2024| Napsali o nás

Dopravní noviny: PPL rozšiřuje síť ekologických PPL Parcelboxů i zelenou flotilu

Přední český přepravce PPL se zaměřuje nejen na zdokonalování svých služeb, které mu umožňují doručovat každý den až půl milionu balíků. Firma také klade velký důraz na ochranu životního prostředí a udržitelnost.