Moderní stavba je energeticky šetrná a přispěje i ke snížení uhlíkové stopy jednotlivých zásilek. Naplňuje tak dlouhodobou strategii udržitelnosti PPL, kterou firma v rámci slavnostního otevření demonstrovala také virtuální módní přehlídkou, po níž nezbyl jediný kus odpadu.


Přední přepravní společnost PPL slavnostně otevřela ke 31. 5. své druhé centrální překladiště, které s rozlohou areálu 46 000 m2 dvojnásobně překonává dosavadní HUB nacházející se u středočeských Říčan. „Mám z toho nepopsatelnou radost, jelikož se jedná o další milník naší společnosti, který by nebyl možný bez neutuchající zákaznické důvěry ke službám poskytovaným skvělými pracovníky PPL. Nový HUB nám otevírá řadu možností včetně rozšíření mezinárodní balíkové přepravy a zjednodušení procesů díky nejmodernějším technologiím,“ uvedl CEO PPL CZ, Petr Horák.

Slavnostního otevření se zúčastnila za město Hradec Králové také Mgr. et Mgr. Pavlína Springerová, Ph.D., primátorka Hradce Králové.


Největší i nejmodernější

Nové logistické centrum je strategicky situované poblíž dálnice D11 nedaleko Hradce Králové a Pardubic. Nachází se mimo rezidenční zóny, aby je nezatěžovalo nadměrným provozem, ale zároveň zůstává díky blízkosti dvou krajských měst dobře dostupné pro pracovníky PPL, kterých v něm najde uplatnění více než 140.  Kromě nich budou pro fungování centra klíčové také plně automatizované vysokorychlostní třídicí linky, díky nimž nové centrum dokáže odbavit až půl milionu vnitrostátních i mezinárodních zásilek denně.


Společnosti PPL jsme dodali třídicí systém postavený na dvou pásech Crossbelt SCS 1500, které dohromady odbaví až 20 000 balíků za hodinu. K jeho výrobě byly použity udržitelné materiály, které jsou bezpečné pro pracovníky a nezatěžují životní prostředí. Oproti jiným technologiím navíc systém vyniká nízkou spotřebou energií. Jsme hrdí, že jej nyní spolu s PPL můžeme uvést do provozu a pozvednout tak dosavadní standard v regionu,“ doplňuje Magdalena Wierzbicka, zástupkyně nizozemské společnosti Vanderlande, která linky dodala.  Pro PPL je nový HUB zároveň důležitým krokem k dosažení klimatické neutrality. „Nové centrum naplňuje naši zelenou strategii v oblasti dopadů na životní prostředí a udržitelnost. Navíc zkrácením cestovních vzdáleností mezi našimi distribučními centry a zákazníky také účinně snižujeme emise CO2,“ říká provozní ředitel PPL CZ David Voznička. Samotná budova je pak vybavená například nádržemi na dešťovou vodu. V následujících měsících budou instalovány nabíječky na elektromobily. Střecha je pak do budoucna připravená pro instalaci solárních panelů.

 

Inovacemi vstříc udržitelnosti

Slavnostní uvedení překladiště do plného provozu doprovodila virtuální módní přehlídka, na níž se představila vůbec první módní kolekce PPL. Show, po níž nezbyl jediný odpadový materiál, účastníkům zároveň ukázala vizi udržitelnějšího světa módy v e-commerce době. Možnost ukazovat a zkoušet si oděvy v digitální podobě představuje zásadní příležitost, jak zmenšit uhlíkovou stopu každého z nás. Autorkou kolekce je fashion designérka Katarína Mydliarová.

Kapacita distribuční sítě PPL dozná s novým překladištěm výrazného posílení. Zákazníci se tak mohou těšit na rychlejší a pohodlnější doručování jak u zásilek doručovaných na adresu, tak i u těch mířících do PPL Parcelboxů a PPL Parcelshopů. Právě ty jsou mezi spotřebiteli čím dál oblíbenější díky nižší ceně za doručení i vyšší flexibilitě – do konce roku tak společnost plánuje zvýšit jejich počet v ČR až na 7000. Komfort zákazníkům zajišťuje také nová aplikace mojePPL, která poskytuje dokonalý přehled o doručovaných balících i možnost snadno odesílat nové. PPL jde s dobou a reaguje na trendy 21. století nejen v e-commerce, ale na dalších úrovních, a vychází tak vstříc rostoucím požadavkům na rychlost doručování, flexibilitu i pohodlí.

Mohlo by vás zajímat

Petr Horak

11. 12. 2024| Napsali o nás

Dárky do boxů jsou větší jistota

Petr Horák, generální ředitel PPL, přibližuje zákulisí fungování přepravní společnosti během vrcholné vánoční sezóny. V rozhovoru sdílí zkušenosti s doručováním balíků, popisuje rostoucí zájem o výdejní boxy, které mění způsob přepravy, a přibližuje investice do inovací, jako jsou solární boxy.