Setkání zahájil v 11 hodin úvodním proslovem náš generální ředitel Petr Horák, na kterého navázali projektová manažerka a vedoucí celého projektu Michaela Stáňová, jednatel architektonické společnosti Prages Jiří Brázda a na závěr i Milan Loidl, ředitel marketingu a business development v PPL. Následovalo slavnostní přestřižení pásky a nechyběl ani symbolický přípitek spolu s malým občerstvením.

 

Moderní kanceláře korespondují s brandem PPL

Z nových kanceláří v pražských Štěrboholech doslova dýchá vzdušnost a moderní pojetí. Celková koncepce do nejmenšího detailu koresponduje s novou vizuální identitou PPL – od skleněných příček polepených obrazci ve tvaru liniových balíčků, přes stylový nábytek až po sociální zařízení,“ říká Jiří Brázda, jednatel společnosti Prages. 

 


 

Přestavbu kanceláří jsme zahájili na začátku února 2023 a díky výběru spolehlivého dodavatele trvala pouhých 5 měsíců. Byla realizována tak, aby vše bylo nejen moderní a funkční, ale také kvalitní.

S velkým důrazem na čas byla tvořena především dispozice, která je vždy základním stavebním prvkem projektu. Souběžně vznikaly i návrhy podoby interiéru a jednotlivých stavebních úprav. Hlavní prvky byly prezentovány přímo na vzorcích materiálů a jejich vybrané řešení následně zakomponováno do vizualizací jednotlivých místností. Detailně byly zpracovány například i varianty polepů skleněných příček, které jednoduchými grafickými “balíky” odkazují na zaměření společností,” dodává Brázda.

 

Prací v kanceláři ku zdraví a pohodě

Kanceláře, ve kterých se zaměstnanci cítí dobře – to byl pro nás naprosto zásadní požadavek. Čím jsme napomohli tomu, aby se kolegyně a kolegové cítili během dlouhého sezení v práci dobře? 

Pracují u polohovatelných stolů. Při sezení si mohou nastavit ideální výšku stolu dle své postavy tak, aby zachovávali optimální držení těla (rovná záda, pravý úhel v lokti i kolenou). Zároveň se mohou během dne kdykoliv protáhnout – jednoduše stisknou tlačítko, nechají si stůl vyjet o kus výš a k práci si stoupnou.

Při práci sedí na ergonomické židli. Jedná se o jedny z nejlepších židlí na současném trhu, které podporují nejen správné držení těla, ale i zapojení všech svalů (především břišních a stehenních).

K celkové pohodě a osobnějšímu rázu pomáhají i zelené rostliny. S jejich výběrem nám pomohla specializovaná květinářka tak, aby každá z rostlin přesně pasovala na své místo. Nechybí samozřejmě ani všem snadno dostupné zdravotnické vybavení (rozšířená lékárnička a defibrilátor) a neměli bychom opomenout ani fakt, že naše kanceláře jsou zcela bezbariérové.

 


 

Blízkost kolegů i dostatek soukromí 

Nové kanceláře přinesly do PPL svěží vítr a jsou skvělým zázemím pro naše zaměstnance. Obrovskou výhodou je vzájemná blízkost jednotlivých týmů, které do té doby působily v různých lokalitách PPL. Věříme, že firemní kultura se pouze za počítačem buduje jen velmi těžko. Proto našim zaměstnancům poskytujeme příjemné a inspirující prostředí, a to i pro neformální setkávání. Právě pro tyto účely jsme vytvořili i speciální relax zónu,” uvádí Kamila Kuchárová, personální ředitelka PPL CZ. 

Zároveň jsme mysleli na to, že je občas potřeba i trocha soukromí. Z toho důvodu vznikla tzv. silent room. Malá místnost navržená tak, aby zaměstnanci měli svůj vlastní prostor pro řešení pracovních aktivit, a zároveň osobních záležitostí,“ dodává Kuchárová.

Značně jsme omezili i hluk nesoucí se skrze jednotlivé kanceláře. Vyplnili jsme fan-coily v okenních parapetech a díky kvalitním dělicím příčkám (sádrokarton a sklo) jsme docílili maximální eliminace zvuků. Naši zaměstnanci tak nejsou zbytečně rušeni hovory kolegů z ostatních kanceláří a mohou se plně soustředit na svou práci. 

 

Na co dalšího jsme se zaměřili? 

Vyměnili jsme kompletně celou vzduchotechniku. Zaměstnanci měli stálý přívod čerstvého vzduchu, aniž by museli otevírat okna. Kromě toho jsou v kancelářích k dispozici i VZT prvky, které umožňují regulovat teplotu v místnosti.
 
Optimalizovali jsme světelné podmínky. Bylo nezbytně nutné najít patřičnou rovnováhu mezi denním světlem a umělým osvětlením tak, aby měl každý zaměstnanec u své pracovní plochy dostatek světla a neničil si oči.  

Zaměřili jsme se i na akustické řešení interiéru. Kompletně jsme vyměnili podhled za akustický, díky čemuž se výrazně snížila doba dozvuku vnitřních prostor. Zlepšila se tím například srozumitelnost na videokonferencích a chybovost při psaní textu.

Moderní kanceláře se zaměřením na well-being našich zaměstnanců jsou pro nás zásadním milníkem a odrazovým můstkem pro obnovu i dalších kancelářských prostor. Právě pro ně se tento design stane novým vzorem a naprostým standardem moderní logistické společnosti, jakou PPL CZ je.

 

Mohlo by vás zajímat

Noční exkurze studentů logistiky do nového HUBu firmy PPL CZ

25. 4. 2024| Napsali o nás

Dopravní noviny: Noční exkurze studentů logistiky do nového HUBu firmy PPL CZ

Spolupráce Katedry logistiky s PPL CZ v současnosti nespočívá jen v praktickém seznamování studentů s problematikou KEB služeb formou odborných přednášek a seminářů či zpracovávání kvalifikačních prací. To nejsledovanější a u studentů i nejoblíbenější jsou vždy exkurze do reálného provozu.