V oblasti celního odbavení zásilek udržujeme vysokou úroveň služeb. Abychom dokázali i nadále udržet kvalitu služby a bylo možné zásilky bez zdržení co nejrychleji proclít a doručit příjemci, jsou velmi důležitá přesná data týkající se obsahu zboží v zásilce. 

Přesné údaje z komerční faktury v elektronické podobě umožní celním úřadům identifikovat zboží na základě poskytnutých údajů (například HS kódů) a provést celní/bezpečnostní kontrolu bez zadržení zásilky. Jasnou strukturou dat eliminujeme opakované dotazování na obsah zásilky a zbytečná zpoždění v celním procesu.

Ve spolupráci s partnerskou společností DHL Express, která zajišťuje celní odbavení zásilek, jsme připravili stručný návod, jak data co nejlépe pro celní řízení připravit.

Detailní popis zboží v zásilce by měl obsahovat:
•   Stručný popis položky, jak je uvedeno na faktuře (uvedení HS kódů xxxx.xx.xxxx výrazně zpřesní následné procesy celního odbavení).
•   Počet (počet stejných výrobků v zásilce).
•   Jednotka (kus, litr…).
•   Hodnota položky/položek (podle částky na faktuře).
•   Váha položky/položek.
•   Země původu.

Podrobný popis, jak vyplnit dokument s popisem zboží, najdete zde.

Detailní popis zboží můžete posílat v dokumentech ve formátu csv, txt, xml.

Vzorové ukázky dokumentů najdete zde.

Dokument s detailním popisem zboží nenahrazuje standardní dokumenty potřebné k proclení zásilek (fakturu a exportní dispozice). Přesným popisem zboží tyto dokumenty doplňuje. 
 

Mohlo by vás zajímat

Společnost PPL jede na vlně Parcelboxů | PPL CZ

11. 4. 2024| Napsali o nás

Společnost PPL jede na vlně Parcelboxů

Společnost PPL zaznamenává rekordní nárůst díky rostoucí popularitě e-commerce a plánuje posílení své pozice na trhu prostřednictvím rozšíření sítě výdejních a podacích Parcelboxů.