Podvodníci se neustále zdokonalují a jejich jednání působí čím dál důvěryhodněji. V době, kdy naše pozornost směruje spíš na nadcházející předvánoční období, jsme o to náchylnější. Stačí chvíle nepozornosti a problém je na světe. Níže přinášíme dvě možné podvodné situace.

 

1. Prodej přes slevové a bazarové portály

Podvodná situace začíná na slevových a bazarových portálech, kde potenciální zákazník projeví zájem o vámi nabízené zboží. Jakmile si potvrdí, že zboží stále prodáváte, pošle vám zprávu v tomto smyslu: „Zařídím si vyzvednutí přes kurýra PPL, vše hradím já a vy (prodávající) jen musíte potvrdit přijetí peněz“ případně „doručení si zařídím sama, kurýr PPL si pro zboží přijede a zabalí ho, peníze dostanete předem“. Následně odešle odkaz na podvodné stránky PPL, které odkazují na přijetí platby. Ve formuláři požadují např. datum narození, přihlášení do vaší banky a následné nasdílení čísla vaší platební karty.

S tímto postupem se nikdy ve společnosti PPL CZ s.r.o. nesetkáte.

 

2. Podvodné stránky PPL

Prodejci sdílí podvodné stránky PPL, které poměrně věrně kopírují web PPL. Tyto stránky nemají nic společného se společností PPL CZ s.r.o. a proto prosíme, abyste dbali zvýšené opatrnosti při vyhledávání našich služeb na internetu.

Příklad odkazu, který prodejci odesílají:


 

Jak se vyvarovat nebezpečí

Buďte pozorní. Detaily hrají hlavní roli. PPL od vás nikdy nechce peníze předem, pouze při placení dobírky, a to při osobním předání zásilky, případně prostřednictvím oficiální webové stránky nebo mobilní aplikace mojePPL.

Nesdílejte citlivé informace. Pokud prodáváte nějaké zboží, případného zájemce by mělo zajímat pouze to, kam má částku za zboží poslat. Rozhodně nepotřebuje znát jakékoli další citlivé informace. Nikdy proto neposkytujte přihlašovací údaje ani jiné citlivé údaje třetím stranám, které nejsou prověřeny.

Vyhněte se podezřelým e-mailům či SMS. Takové e-maily neotevírejte a ihned vymažte. Mohou obsahovat virus. Pokud se vám zdá cokoli podezřelého, e-mail nahlaste jako spam případně jako tzv. phishing.

Ověřte si adresu URL. Na našich stránkách máte vždy jasně popsanou adresu URL a pokaždé je součástí spojení ppl.cz.

Prokoukněte podvodníky. Podvodníci často vystupují pod cizími jmény a jejich čeština je kostrbatá. Řidiči nebo řidičky PPL nikdy nebalí zásilky ani vám nepředávají peníze za prodávané zboží.

 

Jak vypadá naše e-mailová nebo SMS komunikace

V e-mailové nebo SMS komunikaci nikdy nezasíláme:

Výzvu příjemci k úhradě jakékoli částky před samotným doručením zásilky. Příjemce hradí pouze dobírkovou částku, a to zásadně s PPL řidičem, obsluhou PPL Parcelshopu nebo přes platební terminál při úhradě platební kartou u PPL Parcelboxu. Případně on-line přes oficiální kanály PPL.

Nepíšeme, že jsme bez vašeho vědomí přesměrovali vaši zásilku. Změnu dispozic si nastavujete vy sami. Jedinou výjimkou je situace, kdy jsme vás nezastihli na adrese nebo se zásilka nepodařila doručit. V tom případě vám odesíláme zprávu, že si můžete zásilku vyzvednout na nejbližším výdejním místě. 

Pokud si nebudete s něčím jisti nebo vám bude cokoli podezřelé, napište nám na e-mail info@ppl.cz. Doufáme, že se vám podvodné situace vyhnou. A pokud náhodou ne, věříme, že si s nimi poradíte.

Mohlo by vás zajímat

Strom splněných přání

12. 12. 2024| CSR

Nadělujeme dětem dárky k Ježíšku

I letos jsme ve spolupráci s neziskovou organizací Dejme dětem šanci plnili vánoční přání dětem z dětského domova.