Dlouhodobý nárůst takzvaných „vratek“ přepravce pozoruje nejen u e-shopů s oblečením. PPL proto zavádí novou službu, která proces jak e-shopům, tak jejich zákazníkům usnadní. Díky produktu PPL Parcel CZ Return můžou obchodníci zásilku opatřit zpětnou etiketou. Zákazníkovi už pak stačí nalepit ji na obdržený balík a odeslat ho nazpět.

PPL novou službou vychází vstříc jak e-shopům, tak jejich zákazníkům, pro které je možnost snadného vrácení nebo výměny zboží důležitým faktorem při vybírání obchodu. Zpětné etikety s předtištěnými údaji s adresou pro vrácení zboží zjednodušují proces vrácení i komunikace zákazníků s e-shopy. Na obchodníkovi pak zůstává, zda službu nabídne příjemcům zboží zdarma, nebo zda ji zpoplatní. Zákazník si přitom sám vybere, zda balík odevzdá v parcelshopu nebo zajistí vyzvednutí řidičem PPL.

„Dosud jsme vrácení zboží realizovali pouze s vybranými e-shopy, bez jednotného řešení. Nyní tuto možnost dáváme všem s námi spolupracujícím online obchodům. Službu jsme zároveň navrhli tak, aby byla maximálně uživatelsky přívětivá,“ vysvětlil Milan Loidl, marketingový manažer PPL CZ s.r.o.

„Obchodníci si v naší webové aplikaci můžou zvolit tisk zpětné etikety, kterou následně vloží do odesílaného balíku. Pokud zákazník není se zbožím spokojený, stačí, aby etiketu nalepil na ten samý balík a odevzdal ho na jednom z našich 2 000 podacích míst – PPL Parcelshopů,“ popsal Milan Loidl proces.

Počet ‚vratek‘ roste

Právě nespokojenost s nákupem je v současnosti vůbec nejčastějším důvodem, proč Češi soukromě balíky posílají zpět. Jak ukázal lednový průzkum pro PPL od agentury Nielsen Admosphere, zpět prodejcům balíky posílá 39 % Čechů. Zatímco 25 % využívá zasílání balíků k vrácení nevyhovujícího zboží, každý sedmý kupující (14 %) pak prostřednictvím balíků řeší jeho výměnu.

Podle čísel dosud spolupracujících e-shopů, se kterými PPL zpětné odeslání zboží realizovala, se počet „vratek“ dlouhodobě zvyšuje. Meziročně došlo k růstu o desítky až stovky procent. Nejde však pouze o obchody s módou, ale i dalším sortimentem. Lidé pak nejčastěji vrací zboží přes PPL Parcelshopy.

Data zároveň ukázala, že zboží častěji vrací ženy, spíše respondenti s vysokoškolským vzděláním a lidé z malých a středních měst. Naopak méně často zasílá věci zpět nejmladší věková skupina a lidé na vesnicích.

 

Mohlo by vás zajímat

Petr Horak

11. 12. 2024| Napsali o nás

Dárky do boxů jsou větší jistota

Petr Horák, generální ředitel PPL, přibližuje zákulisí fungování přepravní společnosti během vrcholné vánoční sezóny. V rozhovoru sdílí zkušenosti s doručováním balíků, popisuje rostoucí zájem o výdejní boxy, které mění způsob přepravy, a přibližuje investice do inovací, jako jsou solární boxy.