CZCHOWS4063

Objem balíků před Vánocemi stoupá až o 100 %. Kurýři PPL v prosinci rozvezou více než 200 tisíc zásilek denně.

Předvánoční období je každoročně u kurýrních služeb tím nejhektičtějším. PPL odhaduje, že mezi 1. a 20. prosincem rozvezou kurýři průměrně 200 - 210 tisíc balíků denně. Vzhledem k obecnému trendu nákupu dárků na poslední chvíli a očekávaným komplikacím v dopravě, PPL svým zákazníkům doporučuje, aby si balíky objednávali s termínem předání k přepravě nejpozději do čtvrtka 21. prosince tak, aby zůstala vysoká pravděpodobnost doručení před Štědrým dnem. Hlavní devízou společnosti PPL jsou v předvánočním období ParcelShopy, kterých je v ČR více než 1 300. Oproti loňsku se navíc síť ParcelShopů rozrostla o dalších 200 poboček, což znamená, že více než 500 tisíc zákazníků má nyní díky rozšíření ParcelShop v desetiminutové dojezdové vzdálenosti.

Nejen u kurýrních služeb jsme v předvánočním čase svědky problémů s doručováním. Dvojnásobný objem balíků si vybírá svou daň. „Přestože se na nejhektičtější období připravujeme celý rok, doplňujeme a zvyšujeme naše kapacity, nepodaří se nám bohužel všechny balíčky doručit tak, aby byly otevřené pod vánočním stromkem. A přestože jsou to jednotky procent, je naším primárním cílem zvládnout nápor co nejlépe. Pomoci však mohou i sami lidé. Základem je nenechávat objednávku na poslední chvíli a řešit dárky s dostatečným předstihem,“ říká Petr Chvátal, generální ředitel společnosti PPL. „Riziko nečekaných událostí je v zimě obrovské. Například zpoždění jednoho kamionu mezi pobočkami a centrálním překladištěm o tři hodiny způsobí zpoždění téměř tří tisíc zásilek o jeden den,“ dodává.

Prioritou je cena a rychlost dodání

PPL si nejen kvůli Vánocům nechala letos zpracovat průzkum, kde více než 2 500 respondentů v online dotazníku volilo priority, které jsou pro ně u dodavatele zásilek nejdůležitější. Hlavními důvody, proč si kurýrní službu dotázaní vybírají, jsou cena, čas dodání, komunikace s příjemcem a elektronické potvrzení o objednávce. Naopak mezi poměrně nedůležité atributy patří věrnostní program nebo možnost objednávky přes mobilní aplikaci. „Není překvapením, že cena, termín a garance dodání jsou pro zákazníky důležité. Právě termín a garance doručení zásilky je před Vánocemi naprosto stěžejní. I proto chceme aktivně podporovat povědomí o alternativním dodání do smluvních výdejen zásilek, tzv. ParcelShopů,“ radí Chvátal.

ParcelShopy jako hlavní trumf společnosti PPL

ParcelShopy jsou velkou výhodou oproti konkurenci. Na českém území jich najdeme více než 1 300. Jedná se o nejširší a zároveň nejrychleji se rozšiřující síť výdejních míst v České republice. Tato síť je určena pro všechny, kteří se nechtějí, nebo nemohou vázat na určitý čas doručení. Balík si lidé mohou vyzvednout do 7 dnů od uložení a zboží jim bude vydáno ihned po ověření údajů z průkazu totožnosti shodnými s údaji na balíku. PPL ParcelShop lze navíc navštívit kromě pracovních dnů také o víkendu. O dalších výhodách mluví Petr Chvátal: „Zákazníci mají možnost, kromě vyzvednutí, balíky též posílat, a to jak do České republiky, tak do zahraničí. Posílat mohou zásilky jak soukromým osobám, tak i třeba zboží vrácené e-shopům. Věříme, že ParcelShopy výrazně přispějí k urychlování doručení předvánočních zásilek. Faktem ale zůstává, že hlavní objem zásilek bude doručen kurýry přímo na adresu našich zákazníků. Abychom toto zvládli, budeme prodlužovat směny, plánujeme nadstandardní nedělní návozy a budeme také intenzivně pokračovat v sobotním doručování, které jsme zavedli v roce 2016. Zůstává i varianta osobního vyzvednutí zásilky na našich depech, z nichž některá budou otevřena i na Štědrý den.“

Platba kartou vše urychlí

Rychlost doručování zásilek závisí na mnoha aspektech. Jednou z věcí, která dodání poměrně výrazně zpomaluje, je platba v hotovosti při převzetí. „Při objednávání zásilky nastavuje možnosti platby e-shop, přes který nakupujete. Pokud objednanou zásilku platíte kartou, účtenku Vám řidič dodá. Všichni u sebe mají platební terminál PPL. Právě tento způsob úhrady doporučujeme. I když se to nezdá, tak pokud by u kurýra během dne všichni zákazníci zaplatili kartou namísto hotovosti, tak by řidič stihl za den rozvést až o desítky balíků více. To je v předvánočním čase obzvlášť důležité,“ konstatuje Petr Chvátal.

V Čechách mají posílané zásilky vyšší hodnotu než na Moravě

Z dat společnosti PPL plyne, že průměrná cena zásilek je 2 000 Kč, přičemž částka v roce 2017 oproti předchozímu roku lehce klesala. Nejdražší průměrné zásilky si zákazníci objednávají v Praze (2 471 Kč), naopak nižší čísla najdeme na Moravě (Jihomoravský kraj 1 508 Kč, Zlínský kraj 1 477 Kč).

 

1479
Aktuální počet Parcelshopů
HARMONOGRAM DORUČOVÁNÍ BALÍKŮ
OK