V oblasti celního odbavení zásilek udržujeme vysokou úroveň služeb. Abychom dokázali i nadále udržet kvalitu služby a bylo možné zásilky bez zdržení co nejrychleji proclít a doručit příjemci, jsou velmi důležitá přesná data týkající se obsahu zboží v zásilce.
Přesné údaje z komerční faktury v elektronické podobě umožní celním úřadům identifikovat zboží na základě poskytnutých údajů (například HS kódů) a provést celní/bezpečnostní kontrolu bez zadržení zásilky. Jasnou strukturou dat eliminujeme opakované dotazování na obsah zásilky a zbytečná zpoždění v celním procesu.
Ve spolupráci s partnerskou společností DHL Express, která zajišťuje celní odbavení zásilek, jsme připravili stručný návod, jak data co nejlépe pro celní řízení připravit.
Detailní popis zboží v zásilce by měl obsahovat:
• Stručný popis položky, jak je uvedeno na faktuře (uvedení HS kódů xxxx.xx.xxxx výrazně zpřesní následné procesy celního odbavení).
• Počet (počet stejných výrobků v zásilce).
• Jednotka (kus, litr…).
• Hodnota položky/položek (podle částky na faktuře).
• Váha položky/položek.
• Země původu.
Podrobný popis, jak vyplnit dokument s popisem zboží, najdete zde.
Detailní popis zboží můžete posílat v dokumentech ve formátu csv, txt, xml.
Vzorové ukázky dokumentů najdete zde.
Dokument s detailním popisem zboží nenahrazuje standardní dokumenty potřebné k proclení zásilek (fakturu a exportní dispozice). Přesným popisem zboží tyto dokumenty doplňuje.