COVID-19
Aktuální informace
Updates
DŮLEŽITÉ AKTUÁLNÍ INFORMACE
28. 12. 2020 - 12:00 Od neděle 27. prosince platí v ČR nová opatření v souvislosti s přechodem do 5 stupně PES. Otevřené mohou být pouze obchody se základním sortimentem.
otevírací doba je upravena a omezen je maloobchodní prodej od 21:00 až 04:59 hod,
nadále platí dvoumetrové rozestupy,
fronty čekajících zákazníků je nutné rozdělovat pomocí značek znázorňující správné rozestupy,
pouze jeden zákazník na 15m2,
doporučujeme využívat náš leták k informování zákazníků.
Tato nařízení vlády jsou pouze vyňatkem usnesení vlády platného od 27. 12. 2020 do 10. 1. 2021 a jeho plné znění naleznete zde.
21. 12. 2020 - 11:00 Rádi bychom vás informovali, že kvůli obavám z šíření nejnovější varianty corona viru byla zastavena všechna pozemní spojení do UK, takže nyní neexistuje způsob, jak přepravit zásilky tímto směrem. Vzhledem k aktální situaci pozastavuje DHL Express s okamžitou platností pozemní servis do Velké Británie a Sev. Irska. Expedované zásilky do UK budou vráceny. Situaci stále sledujeme.
3. 12. 2020 - 9:43 Od dnešního dne se v Česku díky přechodu ze čtvrtého na třetí stupeň pohotovosti protiepidemického systému (PES) uvolňuje část vládních opatření proti Covid-19.
otevírací doba není omezena a ruší se zákaz prodeje v neděli,
nadále platí dvoumetrové rozestupy,
fronty čekajících zákazníků je nutné rozdělovat pomocí značek znázorňující správné rozestupy,
pouze jeden zákazník na 15m2,
doporučujeme využívat náš leták k informování zákazníků.
Pokud čekáte zásilku:
Vzhledem k extrémním objemům, které v současné době přepravujeme, bude doručení části zásilek zpožděno o 1-3 dny. Prosíme o trpělivost. V případě balíků pro soukromé osoby vyčkejte na SMS s informací o doručení. V případě, že SMS nemáte, prosíme, nekontaktujte zákaznický servis, ale vyčkejte.
Informace pro e-shopy:
Minulý týden jsme informovali o složité situaci v souvislosti s extrémním náporem zásilek. Bohužel musíme přistoupit k nestandartním opatřením potřebným ke zvládnutí odbavení tak masivního množství zásilek. Více se dočtete v novinkách.
Výše zmíněné informace jsou pouze výňatkem usnesení vlády, které si v plném znění můžete přečíst na odkazu zde.
18. 11. 2020 - 11:45 Dnešním dnem nařízení vlády omezuje počet osob přítomných ve stejný čas na prodejně a upravuje povolenou otevírací dobu provozoven. Nyní může být na 15m2 pouze jeden zákazník. Toto platí jak pro provozovny s výjimkou z vládních nařízení, tak pro provozovny sloužící pouze jako výdejní místa. Prosíme o informování zákazníků formou letáku, který jsme pro vás aktualizovali a je ke stažení zde. Můžete ho vytisknout na nalepit na viditelné místo u vstupu do vaší provozovny.
Pokud provozujete Parcelshop platí následující:
stále dodržovat dvoumetrové rozestupy,
fronty čekajících zákazníků je nutné rozdělovat pomocí značek znázorňující správné rozestupy,
pouze jeden zákazník na 15m2,
informovat zákazníky,
otevírací doba je prodloužena do 21:00.
Prosíme příjemce zásilek o nošení roušek nebo jiné adekvátní ochrany úst i nosu a dodržování všech platných nařízení vlády.
Výše zmíněné informace jsou pouze výňatkem usnesení vlády, které si v plném znění můžete přečíst na odkazu zde.
INFORMACE PRO PŘÍJEMCE
Pokud vaše zásilka směřuje na adresu, kde se v následujících dnech nebudete vyskytovat, prosíme, zkontrolujte na www.ppl.cz ve Sledování zásilky, zda je zásilka předána k přepravě PPL. Poté na www.pplbalik.cz zadejte novou adresu doručení (PIN naleznete v emailu). Upozorňujeme, že pokud je již zásilka na rozvozu, není už možné adresu změnit a zásilka může být doručena na PPL Parcelshop.
Žádáme všechny příjemce, aby při kontaktu s naším řidičem či obsluhou PPL Parcelshopu měli zakrytý nos a ústa (rouškou, respirátorem, šátkem, šálou aj.), měli vydezinfikované či umyté ruce a dodržovali co největší odstup. Pokud očekáváte zásilku na dobírku, využívejte v co největší míře platbu předem, případně kartou. Pokud jste v karanténě nebo izolaci, informujte o této skutečnosti řidiče předem.
INFORMACE PRO ZÁKAZNÍKY A E-SHOPY
Z důvodu současného lockdownu bychom vás prosíme o součinnost. Momentálně se nacházíme na startu vánoční sezóny a rádi bychom společnými silami i nadále zachovali dobrou kvalitu našich služeb. Pomoci nám můžete následovně:
- Pokud očekáváte větší objemy odesílaných zásilek (nad 30 % běžného objemu), prosím informujte nás o tom předem.
- Rozložte počty odesílaných zásilek rovnoměrně do jednotlivých dnů (pondělí-pátek).
- Informujte příjemce zásilek, že může docházet ke zpoždění v doručení.
- Předávejte nám kompletní údaje k zásilkám (zejména e-maily a současně telefonní čísla), abychom mohli s příjemci efektivně komunikovat.
- Nezapomeňte si pravidelně stahovat aktuální síť PPL Parcelshopů.
Snažíme se respektovat všechna preventivní opatření vaše i vašich klientů a vyjít maximálně vstříc ve vašich požadavcích. Pokud z nějakého důvodu nedokážeme přes veškerou snahu vyhovět, řidič vás informuje o uložení zásilky/zásilek na depu, kde budou po vypršení standardní úložní doby vráceny odesílateli.
INFORMACE PRO PARCELSHOPY
Vláda nařídila od 22. 10. 2020 uzavření prodejen s platnou výjimkou pro výdejny třetích stran, která umožní zachovat alespoň částečný chod vašich provozoven.
Pokud váš obchod zůstává otevřený
Připomínáme oboustranně platná pravidla při předávce zásilek mezi našimi řidiči a obsluhou PPL Parcelshopu:
- Partner i řidič skenují zásilky v provozovně samostatně (nikoliv spolu).
- Nadále vždy žádejte po řidiči QR kód a po příjemci PIN.
- Řidič se nemusí podepisovat obsluze PPL Parcelshopu do mobilní aplikace, stejně tak jako obsluha jemu - oba si poznamenají pouze jméno druhé strany.
- Udržujte mezi sebou vždy minimálně dvoumetrový odstup.
- Předávejte řidiči hotovost za vybrané dobírky ideálně v obálce.
Pokud váš obchod zavírá
V aplikaci myParcelshop jste obdrželi zprávu s prosbou o nahlášení případného uzavření svému specialistovi. Příjemce nevyzvednutých balíků jsme obešleme s informací o dalším postupu. Prosíme vás o maximální součinnost při vyzvednutí zásilek ve vašich provozovnách.
AKTUÁLNÍ HYGIENICKÁ OPATŘENÍ PPL
V souvislosti s minimalizací rizik jsme zrušili osobní odběry a podeje na všech páteřních depech PPL.
Zdraví našich zákazníků a zaměstnanců je na prvním místě. Všichni řidiči jsou proškoleni, jak chránit sebe i zákazníky při doručování zásilek, a zároveň respektovat preventivní opatření našich zákazníků. K dispozici jednorázové rukavice, gelovou desinfekci, roušky nebo respirátory a sprej na desinfekci platebních terminálů a skenerů. Zavedli jsme bezkontaktní doručení.
Na našich pracovištích dodržujeme řadu opatření. Zvýšili jsme intenzitu úklidu a desinfekce nad rámec běžného standardu. U centrálního překladiště a všech našich provozů probíhá každý týden ozonová dezinfekce. Na místech, kde nelze bezpečný rozestup dodržet, jsme instalovali plexisklové přepážky. V našich areálech je nutné zakrytí úst a nosu vhodnou ochranou, stejně jako povinná desinfekce rukou a dodržování dvoumetrových rozestupů.
Většinu osobních schůzek jsme přesunuli on-line, zahraniční cesty jsou zakázány a u kancelářských pozic využíváme home-office. Při nástupu směny na pracoviště všem měříme teplotu. Navýšili jsme počet svozových autobusů.
V neposlední řadě pak využíváme různé komunikační kanály a tiskneme informační letáky k informování pracovníků, zákazníků i partnerů o aktuálních nařízeních vlády a zavedených opatřeních v rámci PPL. Pracujeme na přípravě možných scénářů v případě zhoršení situace, abychom byli maximálně připraveni. Dodržujeme veškerá doporučení státních orgánů a mateřské společnosti Deutsche Post DHL.